Indiferent de cate informatii utile si interesante ar contine un site, el poate sa fie foarte slab cotat in ierarhia realizata de motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, site-ul respectiv nu produce nimic si, deci, este inutil. Numarul de accesari al unui site este dat, in mare parte, de motoarele de cautare.

Cu ajutorul SEO, webdesignerii optimizeaza un site care nu se afla in topul accesarilor, folosind anumite cuvinte cheie (keywords), reusind intr-o perioada mai lunga de timp sa plaseze site-ul cu probleme de accesare in topul motoarelor de cautare. Optimizarea unui site depinde de factorii externi (proceduri de optimizare care nu se refera la continutul paginii) si de factorii interni (proceduri care se refera strict la pagina respectiva).

SEO, din punct de vedere al factorilor interni, este realizata de un specialist webdesigner asupra continutului paginii respective. Procedura consta in modificarea textului, etichetelor sau a keywords-urilor. De retinut ca aceasta procedura nu este suficienta pentru o pozitionare mai buna a site-ului.  Continutul paginii respective trebuie, de asemenea, restilizat, deoarece motoarele de cautare analizeaza in permanenta continutul paginilor si le pozitioneaza mai bine pe cele care au un continut mai stufos.

Keywords-urile reprezinta un fel de punct de plecare pentru webdesigner, in vederea estetizarii paginii initiale. Folosirea acestor cuvinte cheie intr-o pagina trebuie sa respecte anumite limite. In momentul in care cuvantul cheie apare de prea multe ori, motoarele de cautare vor considera pagina respectiva ca pe un spam si o vor depuncta, iar daca cuvantul cheie apare de prea putine ori, browserele il vor ignora. Densitatea ideala a cuvintelor cheie este de 5% din numarul total de cuvinte din pagina respectiva. De retinut! Folosirea cuvintelor cheie la inceputul paginii constituie un mare atu. De asemenea, este bine sa stiti ca evidentierea acestor keywords este utila atat pentru cititor cat si pentru motoarele de cautare, si contribuie foarte mult la procesul de optimizare.

Eticheta sau titlul paginii este textul afisat de motoarele de cautare in partea de sus a paginii si trebuie foarte bine optimizata cand se estetizeaza pagina respectiva. Este foarte important ca acest titlu sa contina cuvinte cheie si sa nu fie foarte lung ( maxim 64 de caractere cu tot cu spatiile libere).

SEO, realizata din punct de vedere al factorilor externi, nu mai are legatura cu continutul paginii respective.
Browserele vor pune un accent mai mare pe link-uri. Aceste link-uri externe sunt foarte utile daca ocupa pozitii fruntase  in site-uri cu page rank ridicat si au aceiasi tematica cu site-ul optimizat.