In momentul in care apar primele semne ale deficitului de aparare al organismului, incepem sa racim. Acest lucru se intampla in special in sezonul rece, cand creste incidenta bolilor respiratorii. Organismul incepe sa fie invadat de virusuri, bacterii, iar lupta acestuia pentru ca noi sa ne mentinem sanatosi se da prin intermediul celulelor albe care sunt ajutate de ganglioni, maduva si splina. Cand imunitatea organismului scade, cresc sansele ca bolile sa ne „atace” : apar virozele respiratorii, gastrice, intestinale sau cele cutanate care se localizeaza la nivelul firelor de par si al unghiilor. In urma instalarii unei infectii, in corp apar inflamatiile care pot fi locale sau generale, iar in timp acestea se pot transforma in boli cronice, ducand la aparitia cancerului. Cea mai scazuta imunitate o au copiii, deoarece sistemul lor imunitar este inca „crud”, dar si varstnicii, al caror organism nu mai are puterea de a lupta impotriva infectiilor. Imunitatea copiilor se formeaza treptat, mai ales datorita unor obiceiuri sanatoase impuse de parinti: o alimentatie corespunzatoare, dar si sport. O atentie speciala trebuie sa acorde femeile insarcinate, dar si persoanele varstnice sau bolnavii de cancer, deoarece sunt categoriile cele mai expuse unui sistem imunitar scazut. Sa aiba grija la alimentatie si sa nu se expuna in locurile aglomerate.

imunitatea 1

Alimentatia, corecta si sanatoasa

Riscurile de a se confrunta cu scaderea imunitatii este mare si in randul fumatorilor, dar si persoanelor care consuma in cantitati prea mici fructe si legume. In construirea unui sistem imunitar puternic, un rol important il are alimentatia corecta si sanatoasa. Nutritionistii ne sfatuiesc sa mancam multe fructe si legume, peste, dar si carne slaba. Vitamina D are un rol extrem de important in lupta impotriva infectiilor; absoarbe calciul si mentine un sistem imunitar puternic. Fructele si legumele sunt bogate in vitamine si minerale: vitamina A, c, E, zinc, potasiu, seleniu si magneziu. De preferat este sa le consumam cu toata increderea in locul vitaminelor pe care le cumparam din farmacii.

Ceapa si usturoiul, antibiotice naturale

Raceala nu se vindeca luand un pumn de medicamente. Usturoiul si ceapa fac parte din categoria alimentelor care ar trebui consumate pentru a ne construi o imunitate solida. Ciupercile au rolul de a creste productia de anticorpi, fiind o sursa importanta de proteine vegetale. Intalnim fibre solubile si in morcovi, citrice, mere, fasole verde si ovaz. Aceste alimente scad inflamatia si cresc puterea de aparare a organismului. Nici lactatele nu trebuie evitate daca vrem o imunitate de fier, mai ales in perioada iernii. Grasimea naturala din lactate ne ajuta si ea sa ne construim imunitatea dorita. Doar un corp sanatos ne poate ajuta sa luptam impotriva infectiilor si a virusilor care ne invadeaza organismul, fie ca vrem sau nu. Sportul este extrem de important, deoarece ne ajuta sa luptam impotriva deficitului imunitar.